Det rann till...

Solen står som spön i backen o himlen är underbart blå. Kylan hänger dock i o kryper gärna innanför tröjan. Glatt humör o förberedelserna är många inför påsken. Främst är det väl maten jag tänker på. Det var mycket gott som fick äran att slinka ner i våra hungriga magar. Påskafton, då hände det. Varningen hängde i luften hela veckan. Bacillerna, troligen från dagis, hade funnit sin hemvist i älsklingens näsa o självklart ville de också hälsa på i min. Så jag hade toarulle i släptåg hela dagen, men hade ändå humöret med mig. Tungt blir det, trots allt. Dagen som sådan, var härlig ändå. Mat o vin o nys...mys, menar jag. Idag känns det bättre o det vankas snart fika tillsammans med busungar, som hämtas i detta nu. Gott att vila upp sig nån dag till. Nån som sett J förresten? Skulle inte han komma idag? En katt har nio liv, men J är ju otrolig. Hur länge är det nu, tvåtusen år..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii