Det gick för mig...

Som jag höll på att kämpa, som jag höll på att stånga, år efter år, men till slut så. Sen tänkte jag, hur ska det gå nu, när man är äldre och har lagt rutinerna på hyllan. När man väl bestämt sig brukar det inte vara några problem. Jag hade rätt, det gick och jag är rätt stolt över att jag klarade det så galant. Sätta sig i skolbänken vid drygt trettio, är annars ingen lek, har jag hört. Att lära gamla hundar sitta, funkar faktiskt. Så länge man är nyfiken och piggelin, så kan man lära sig vad som helst. När jag tog emot mitt diplom från massörutbildningen, juni -98, så gjorde jag det med ett stort leende och en härlig känsla i kroppen. Att kunskapen sedan satt kvar, dagen efter, var ju också ett gott tecken, trots god dryck och sen timma. Låter som jag var pensionär vid tidpunkten... ålder är bara en siffra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii