Jo då, jag kan också...

Vårsolen står högt på himlen, helt underbart. Nu väntar jag bara på den dagen, då det är så varmt och gott att jag kan sitta ute med en kopp kaffe på förmiddagen. Att få sol i ögonen de senaste dagarna, har inte varit kul. En riktig brakförkylning satte sig i näsan och ögonen. Kroppen kändes frusen och trött redan i slutet av förra veckan. Det beror garanterat på allt som hänt de senaste veckorna. Mycket jobb och en stor tragisk händelse sätter sina spår. Jag var tillbaka igår i alla fall och var på ett företag och jobbade. De kommentarer jag ofta får är, jasså, är du förkyld!? När jag är förkyld, alltså :) Jodå, jag är ingen superman, men jag är nog lite friskare än de flesta i vanliga fall. Bara för att jag jobbar med hälsa, så innebär det ju inte att jag är immun mot sjukdomar. Det tror folk. Hur kan du bli sjuk som stoppar i dig så mycket nyttiga och bra grejer? Ja, du det kan jag inte svara på. Jag är väl bara människa. Det finns inga garantier för någonting när det gäller livet. Du kan äta grönsaker och frukt i mängder och ändå drabbas av någon otäck sjukdom. Dock tror jag det är så, om man gör det bästa av allting, så kommer man riktigt långt och blir starkare och då ökar chanserna till ett bättre liv, under den tiden man har. Stress och missnöje bryter ner dig. Stanna upp mellan varven och se till det som är viktigt för dig. Pengar är inte värda någonting om du inte är frisk och kan använda dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii