Världen är liten Och konstig...

Tänkte väl inte så mycket på det, den dagen då jag bytte mobil, att en ny och mindre värld skulle öppna sig. Från att i princip bara kunna ta bilder, sms:a och lite annat kul, till att följa kändisar och läsa nyheterna, så har det blivit en annan vardag. Det är Instagram och Facebook som är de stora att följa. Jag gör det lite lagom, tycker jag själv, men ibland kan det bli lite mer. Som jag sagt tidigare, så var det, är det svårt att hitta någon intressant människa att följa. Måste man det då? Nej, det måste man väl inte, men det kan vara trevligt att se hur andra har det. Nu kanske man inte bara får alla sanningar, men det är nog större procent där, än i tidningen. Satt igår och bläddrade på Instagram och fick se, först en bild från Martin Björk, där solen höll på att gå ner ner över Stockholm. Mycket vackert. Bilden efter, var en från Honolulu, där Darin befinner sig och där skriver han; Godmorning Honolulu! Visst är det häftigt! Samma sol i två olika delar av världen.
Andra konstiga bilder som togs i veckan, var på olikfärgade strumpor. Det var tydligen Downs- syndromdagen. Och det skulle uppmärksammas på detta sätt. Jag hänger inte med alls på det. Man skulle visa att man vågar vara annorlunda. Sedan när kan man välja om vill ha Downs Syndrom eller inte? Jag förstår själva gesten, men hade det inte varit bättre att umgås med någon som har denna diagnos, den dagen i stället, det är väl att våga vara annorlunda.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii