Det är ju galet bra...

Ibland sitter jag här och harvar med låtar fram och tillbaka. Det händer att det låter som något jag gjort tidigare eller så hörs det andra toner som någon annan har gjort. Jag har blivit mer och mer sådan att jag inte bryr mig längre om det låter som något annat, jo, ibland kan jag säga det, men det är mer på ett skämtsamt sätt. Det känns som att man låser sig när man hela tiden ska ta hänsyn till vad som redan är gjort. Fick härlig inspiration nu, då jag såg på ett gammalt program om ABBA. Kolla på det för sjutton! Det här var längesedan, men fasen vilket gäng och vilken apparat det var. Det är så häftigt när de pratar med grabbarna, som sitter i sin lilla stuga i skärgården och skriver musik. Det är inget konstigt och det är precis som jag gör. Sitter och plinkar på pianot och gitarren, nynnar på något som låter som engelska och får till en bra melodi. Skriver nu musik till både en grupp och till en tjej i Stockholm och det känns som en härlig utmaning. Vi har ett namn och då känns det mer på riktigt och vi har ett driv om att göra något bra tillsammans. Nu ska jag stämma och skriva på. Trevlig söndag!

ABBA

A Dreamers Inn



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii