"Hej, vad bra, du har glasögon!"

En sväng till Citygross resulterade i ett roligt möte. Fan vad gött att solen skiner, förresten. Innan jag åkte, gottade jag mig i solen. Nu når solen min balkong riktigt bra, men vinden låg på som tusan, så det var kallt. Satte mig inne i vardagsrummet med dörren öppen istället. Riktigt gött! Utan skjorta, blev det ännu goare :) Nu biter det i skinnet i pannan :)
Så iväg till affären, ja. Gick i lugn och ro och kom till brödet. En kvinna tittar sig omkring och tittar på mig när jag går mot bröddisken. Åh, så bra, du har glasögon, kan du läsa om det står vetemjöl på den här. Hennes man stod bredvid med korgen. Japp, det är vetemjöl i den här. Hon ojade sig lite och letade vidare. Sen höll hon upp ett annat bröd och sa att det här är gott. Jaha, sa jag och klämde fram att jag jobbade med hälsa, så jag var ganska insatt i vad som är ok i bröd, mm. Då blev hon nyfiken och undrade vad jag jobbade med mer. Tjötade en stund och sen fick de mitt kort. Jaså, Blom! Ja, den yngre sa jag och mannen nickade igenkännande åt namnet. Mer frågor om massage och om man kan göra något åt att man har ont här(pekar) och det strålar ner i benet :) Ja, jösses! Kanske en ny kund :)
Nä, nu blir det fanimej mat. Egenkomponerad laxburgare, improvisation på hög nivå :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii