En tanke bara...

Det slog mig nu vad mycket elände vi läser. Det konstiga är också hur mycket elände vi Vill läsa. Om man tittar på de bloggarna som handlar om eländiga saker. Det kan vara allt från ätstörningar till ett barn som är sjukt. Någon ska gå ner 20 kilo på 100 dagar och en annan har levt med en person som har bankat skiten ur den. Vi vill också läsa om hur vi Snabbt kan förbättra vårt utseende och hälsa och om extrema människor som bestiger berg och som ska utföra den värsta löptävlingen som går att uppbringa. Det är ofta ytterligheter vi söker, verkar det som. Själv undviker jag sånt. Tittar vääldigt lite på nyheterna, kanske fem minuter i veckan. Jag har nog med mig själv. När någon frågar, såg du det där om det där? Nä, det gjorde jag inte. Jag väljer vad jag vill se och det känns himla bra. Ibland kan jag känna mig lite blåst, när de pratas om olika händelser, men då är det inget som intresserar mig och då spelar det ingen roll. Hur som helst så är jag lite halvförkyld fortfarande...hallå!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii