Handla nykter...

Underbar dag! Gött när det står nitton grader på termometern då man kliver upp. Lite pyssel står på schemat, mest handling av olika slag. Bolaget var en instans och där var det full fart. När jag kom ut fick jag se flera poliser som gick mellan bilarna och spanade. Med sig hade de en alkomätare. Så käckt! Bra ställe att avslöja fredagsdrinken på. Jag mötte en polis precis vid min bil, men jag så tydligen nykter ut. Killen som lastade sin bil alldeles bredvid,  fick däremot lämna ett luftprov. Slog en lov på knalleland sen och införskaffade två enkla skjortor. Snart kommer min älskling och de små busungarna hit. Det blir en tur till sjön med fika. Kvällen avslutas i musikens tecken med final och god mat. Och ett glas vin, förmodligen. Inget ensamdrickande idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii