Semesterfest...

Det går mot semester och regnet står som spön i backen. Boråsvädret är här. Eller är det så? Nja, egentligen inte, enligt vädertjänsterna. Det finns andra städer som har mer regn, faktiskt. Jag minns när jag var anställd, då ordnades det fest i samband med semestern och det var ganska trevligt. Det kunde vara en allmän fest eller ett rejält party. På ett företag hade vi verkligen ett rejält party, då det var fri sprit och öl och inhyrd Dj som spelade hela natten. Andra fester har varit lite lugnare, men väldigt trevliga. Jag har tagit med gitarren på några av de mindre tillställningarna, men det slutar alltid med att alla sjunger låtar jag inte kan. Det spårar ur, helt enkelt. Jag tappade intresset för de här "fylleslagen" och de sista gångerna var jag inte med, utan höll mig hemma och skyllde på allt möjligt.
Nu blir semesterfesterna vääldigt lugna. Det har hittills varit ett kallt glas vin på balkongen och lite musik i lugn och ro. Så blir det när man är egen. Undrar vad som händer i år?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii