Tittut...

Otroligt skönt idag. Tillbringat en hel del tid på balkongen nu i eftermiddag och det är inte dumt. Tog en kaffe på framsidan, tidigare idag, när jag hade en lucka. Det är roligt hur vi "kommer ut" när solen lyser och värmen gör sig påmind. Det fixas på balkongerna, där stolar och bord ska samsas, blommor planteras i lådorna och ölpysen hörs vida kring, härligt. Vi är lite som små fåglar, som kikar ut genom hålet i holken och sedan tar vi oss försiktigt ut och möblerar och grejar för glatta livet. Det blir mat snart också och den intas på balkongen, självklart. Gött att jag har en markis om det skulle bli för hett. Har även studerat en av hyresgästerna i huset mitt emot. Han har ett garage här nedanför och han har en rit när bilen ska köras in. Samma sak varje gång, trodde jag, när han igår backade in bilen! I vanliga fall stannar han en bra bit framför porten, låter bilen vara igång, öppnar porten, går in i garaget och kommer ut med en cigg, står och tittar på bilen, kollar, upptäcker lite smuts, kollar igen, röker klart, kollar igen, kör in bilen. Alltid samma. Igår dock, stod bilen på andra hållet när jag klev ut på balkongen. Bilen var igång och han stod på samma sätt framför bilen och kollade, hukade sig, gick runt, rökte, upptäckte nåt och backade sen in! Ja, jösses! Vilket eftermiddagsnöje jag har :) Puss så länge!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii