Beroende av tekniken

1 juni slutade min hemtelefon att fungera, på min egen önskan, så klart. Klarar mig bra med mobilen, det är ju den man använder för det mesta. Idag hade jag ett möte, viktigt sådant, som för övrigt gick bra, på förmiddagen. Precis innan hade jag både mottagit samtal och sms, precis som vanligt. När jag sedan kom ut och ändrar telefonen från ljudlös, så är allt som det ska, trodde jag. Skulle meddela våran trummis en sak via sms, men det gick inte iväg. Hm... Ringde telesvararen, men samtalet bröts direkt och då kommer paniken. Ingen telefon!! Iväg hem, innan nästa jobb och ska ringa telefonbolaget, men vad fan, har ju ingen hemtelefon! In på hemsidan, in på chatten, ingen där, vänta, vänta. Pillar med telefonen under tiden... nu svarar de på chatten..jag startar om telefonen... och "pling", där kom det ett meddelande om samtal och det gick att skicka mitt. Stort leende och en lättande suck, äntligen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii