Tänk vad konstigt

Mycket får jag vara med om i mitt arbete. Människor har olika sorters problem med sin kropp och en del av dem springer till farbror doktorn titt som tätt utan att få någon direkt hjälp, jo, direkt hjälp får de, men inget som håller i längden. Jag gör även djupa analyser på hur folk mår, med hjälp av deras hår. Idag var det andra gången som jag upptäckte sådant som läkare inte ens varit i närheten under flera år, som patienten gått för utredning. Det gäller allergier av olika slag. En som är väldigt vanlig numera och som påverkar stora delar av kroppen är glutenallergi, naturligtvis tillsammans med andra former av störningar. Förra gången var det en på 20 år med astma, massor med mediciner sen hon var 10 ungefär, äter idag inte en enda medicin och är i stort sett helt bra från astman och annat. Nu är det en kille på 13 år med samma bekymmer och jag ser hoppfullt på det och även mamman som jag pratade med idag. Vad för sorts allergi, tror ni? Jo, gluten, mm. Visst är det konstigt, men bra.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii