REA

Regnet öser ner och morgonen startar på ett lugnt och skönt sätt. God frukost, genomgång av ett par nättidningar, bloggar och lite annat. Fick lust att åka till Knalleland. Vet inte om det var någon lust, som i lust, men i brist på annan sysselsättning blev det en tur dit. Det var lugnet före stormen när jag gled in på parkeringen 11.15. Fanns till och med platser kvar. Tog en sväng runt i affärerna och blev lite förvånad när de inte gav bort kläderna vid dörren. Det var rea överallt, 25 %, 70%, 3 stycken för priset av 1 st. Efter ca 40 minuter tog jag en kaffe och kanelbulle på Mc Donalds och sen bröt kaoset ut. Folk välde in och välde ut ur butikerna och handlade som galningar, trots att lönen förmodligen inte kommit in på kontot. Jag njöt av min kaffe, trots att jag fått med mjölk... Handlade jag då, nä, bara tittade och förundrades över tre bokstävers makt, Rusa Efter Allt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii