Återvinning åter

Flaskor, burkar, förpackningar, papper, mm, hamnar ofta i ett par kassar som står i ett förråd. Så är det för min del i alla fall. I tisdags bestämde jag mig för att åka till återvinningscentralen och ställde fram kassarna. Tänkte att jag kan ta med dem när jag åker till jobbet. Nu blev det inte så, att jag tog bilen, så kassarna stod kvar när jag kom hem. Då får man väl ta en promenad istället och ta med EN kasse i alla fall. Att det ska vara så svårt att slänga lite burkar och kartonger. Det är ju så lätt att stoppa kassarna fulla. Igår ställde jag in dem i förrådet igen och nu på morgonen fick jag en känsla av vara ordentlig igen. Det stod en liten glasburk på diskbänken och den ska ju ligga i en av kassarna. Väl inne i förrådet så bestämde jag mig för att ställa fram kassarna igen.Nu står de i hallen, mitt på golvet, alltså i vägen och snart är de borta...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii