Ge aldrig upp

Gårdagen var lite omtumlande med tanke på det roliga beskedet som kom. Jag började genast att dra i de olika trådarna som till slut ska bli det nystan som står på torgscenen och framför mitt bidrag den 26 juli. Jag hade ett leende på läpparna det mesta av dagen och det var svårt att låta bli glädjeskutt och hejarop, även om de höll sig inom lägenhetens väggar, än så länge. Det var lite som Ranelid, Heeerrrrrrrre Gud, yes, yes, yes, wow, wow, wow.
Jag har skickat låtar både till Melodifestivalen (12 st) och till andra musiktävlingar, men inte kommit med. Även Svensktoppen Nästa fick två låtar för två år sedan, en av dem blev reserv, men sedan hörde jag inget mer. Skam den som ger sig, tycker jag. Går det inte första gången, så prova igen. Det gäller allt.
Solen lyser även idag och det känns härligt. Bådar gott för både kropp och själ. Puss så länge!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii