På väg mot toppen

Efter att ha sovit som en liten bäbis var det dags att hasa sig ur sängen. Härlig morgon med fågelkvitter och måsskrik :) Frukost ihop med Morronzoo på tv och sedan lite annat pyssel. På med datorn för att läsa mail och kolla nyheter och FB. Tjong! Där i mailboxen fick jag se ett trevligt mail... med överskriften, Svensktoppen Nästa. My God, vågade nästan inte öppna, men till slut, med något högre puls, glimmade det till på skärmen och mailet lästes mycket noga. Till saken hör att jag skickat in två helt egna låtar och skrivit musiken till en tredje, åt en tjej jag känner. I mailet var samtliga låtar bifogade som dokument så jag fick öppna varje för sig. Det var lite som en sådan där lott man köper med tre luckor att vika upp, där man då hoppas på att det ska vara tre ess :) Första låten, där jag skrivit musiken, var tyvärr en nit. Andra låten, där jag också deltar och sjunger tillsammans med en fantastisk tjej, var reserv. Tredje låten, det var esset!
Så en och en halv av tre, bra jobbat :) Så då ska man delta i Svensktoppen Nästa då, som låtskrivare och musiker, helt otroligt. Grattis Michaela, som ska sjunga. Hollideri, hollideri, hoppsan vilken dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii