God fortsättning...

Det är ett märkligt uttryck. Tänk att det är så rotat i oss att vi efter varje nyår ska springa runt och säga God fortsättning. Jag sprang ner till tvättstugan nyss och ett par grannar var på väg in i hissen och jag hejade som jag brukar, men jag sa inte något mer, men kände ändå att det saknades något. Då kom det inifrån hissen; God fortsättning! Jag svarade; detsamma, detsamma!
Man önskar väl alltid, alla god fortsättning, vare sig det varit nyår eller något annat, men man säger det inte. Skumt det där. Gårdagskvällen blev mysig. Då kom älsklingen hit och vi smaskade i oss en riktig klassiker från 70, 80-talet, Jambalaya! Starkt blev det, men riktigt gott. Vi kostade på oss ett glas vin också, från en öppnad flaska... det var ju ändå lillelördag :)
Så god fortsättning då, alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii