Telefonvett...

borde det finnas kurser i. Jag sitter nu här på morgonkvisten och ringer runt lite för mitt jobbs räkning. Det som slår mig, nästan varje gång jag ringer till företag, är att just prata i telefon, lyssna och vara vänlig och utåtriktad, är en stor brist. Jag upplever att företagare eller den som i detta fallet håller i pengarna, är ofta väldigt arrogant. Växeln funkar för det mesta, men även där kan det brista ordentligt. Man sluddrar och är korthuggen och i stort sett undrar var fasen jag hittade deras telefonnummer någonstans. Man kan säga på ett vänligt sätt att man inte är intresserad. Bara för att man har byggt upp ett företag en gång i tiden, så betyder det inte att man kan köra över alla. Det låter ju illa detta, men det är inte så farligt. Det är svårt det där, när man inte är insatt i saker och ting, då är det lättare att avvisa, men det blir ofta dumt. Nä, på´t igen bara!
För övrigt så var det en riktigt go kväll igår. Ett mys av rang. Puss!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii