När fan går tuppen upp då?

Då var det en ny dag på gång. Jag hade faktiskt ställt klockan idag, av någon anledning, på åtta. Tyckte det kunde vara lagom, även om det kändes som att det var mitt i natten när den började spela. Är det sju som tuppen vaknar? Att vara uppe med tuppen är väldigt tidigt i så fall, tycker jag. Jag har inte jättesvårt för att gå upp tidigt, men det är ingen favorit, om jag säger så. Samtidigt så vill jag inte sova bort hela dagen heller. Nyss hemkommen från en liten tripp till Lidl, där jag och mor inhandlade grönsaker, mm. Därefter blev det semla och kaffe på Gullkragen. Nu sitter jag här och ska ta tag i saker och ting. Det blir lite strategitänkande gällande företaget och förmodligen en del musik. En låt ska färdigställas inför Svensktoppen och så ska jag sätta ackorden till de låtarna vi ska spela i radion. Ja, denna lördagen ska väl gå att slå ihjäl också. Tankemässigt går de flesta till M idag, som har en jobbig dag framför sig med flyttstäd. Ut med det gamla och in med det nya.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii