Sakta men säkert...

går det framåt med låtskrivandet. Igår var en sån dag, när det flöt på ordentligt. Med nya strängar och en skön känsla i kroppen, fick jag till en bra melodislinga till den nya låten. Den blev tydligen så bra att älsklingen jobbade nattskift med att skriva text. Nu ska det bara matchas ihop också och dokumenteras på ett bra sätt, så chansen att få vara med i Svensktoppen ökar med ett par hundra procent. Jag fick en känsla av Abba och körde låten i huvudet ett par gånger med kör, olika arrangemang och det lät väldigt bra, måste jag säga. Snart är det bara två låtar kvar att göra inför den här tävlingen. Det kan bli en extra, men då blir det nog bara musiken. Dock ska jag hjälpa till med musiken till en annan låt också, som Michaela har på gång. Hon sjöng mitt bidrag förra året och vill nu prova igen med en egen dänga. Så det blir en dag med musik. Ska även plocka undan julen och köra lite skräp. Puss så länge!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii