ALDRIG!!!

Ett väldigt hårt ord. Tänk vad många gånger jag själv uttryckt mig på det viset. Jag ska Aldrig!!!
Det betyder ju faktiskt att inte under någon tid, nånsin göra något. Man bestämmer sig för att aldrig säga dumma saker till någon, aldrig mer äta onyttigt, aldrig göra någon illa, aldrig ljuga, aldrig köra för fort och i vilket sammanhang det än må vara, så ska jag Aldrig mer göra så, jag lovar. Att lägga till, jag lovar efter, borde ju vara ett säkert sätt att verkligen hålla vad man säger, men...
Små människor, alltså barn, använder det också, men där kan man egentligen bortse från betydelsen, då tidsuppfattningen inte riktigt är på plats ännu. Ordet, orden, går i arv direkt. Det räcker att skrynkla ihop ansiktet, se arg ut och slänga iväg ett, Aldrig, så har man satt ner foten, eller...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii