Tonårsfasoner...

I morse var det väldigt gott att ligga kvar i sängen. Jag hade ställt klockan på kvart i nio, vilket jag tyckte kunde vara lagom. Klockan ringde, men min lilla hand letade sig till avstängningsknappen i stället för snooze. Och vad hände då, tror nu? Somnade om igen, så klart. Vaknade andra gången, strax före tio!! Dagen blev ju lite förskjuten på det viset, men ändå helt underbar. Musik stod på schemat idag också och nu har vi börjat fokusera på vår spelning den 23 mars. Det gäller att få till något bra och jag tror faktiskt att vi kan ge publiken en hel del sköna låtar. När älsklingen gett sig av hemåt igen, för att hämta de små, satte jag mig en stund vid datorn och försökte få till min svensktoppslåt. Det gick hyfsat, men jag är ändå inte riktigt nöjd. Melodin finns där, så jag får väl ge den ett par dagar att vila sig, så kanske det faller på plats sen. Jobbigt det där, när man har hur det ska låta i huvudet och sen när det kommer ut, så blir det inte riktigt samma sak. Huvudsaken är att det varit en god helg och det har det verkligen :)) Känner mig nästan som en tonåring :) För att citera Mia Skäringer, jädrar vad gött!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii