Förstår du mig?

Kan man interagera med alla människor? Nej, det tror jag faktiskt inte. Jo, om vi hade börjat om från början och nollställt våra hjärnor, så kanske det skulle gå. Vi är alla olika, tänker och beter oss på olika sätt och det i sin tur beror på arv och miljö. Vi lär oss via våra föräldrar att så här ska du, bör du uppträda, i en viss situation, säga, mm, och sedan får du egna tankar och uppfattningar och då gör du på ditt sätt. Jag har återigen fått skit på mig från tanten bredvid, hon med soppåsen, om ni minns. Jag blir anklagad för en massa konstiga grejer och jag Förstår ingenting. Nu är saken den att hon haft sin mottagning ute i skogen, på sin gård tidigare, dit kunderna kommit. Alltså har hon jobbat Ensam i över 20 år och inte behövt anpassa sig till andra. Inte konstigt att hon är förvirrad. Jag orkar inte engagera mig i sådana människor och därför har jag låtit det bero, men jag får inte vara ifred. Ska jag byta lokal? Nä, det tycker inte. Jag har varit där i över sju år och hon i två. Lär väl få ta tag i detta i morgon, antingen jag vill eller inte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii