Ett riktigt schlager slag...

Helgerna kantas just nu av schlagermys och jag accepterar att rutan fylls med studsande och färgsprakande, förvuxna bebisar i glitterkeps. Jag har hållit mig ifrån det där spektaklet ett par år och bara slängt ett öga på den stora finalen. Igår var det mys i soffan hos älsklingen och hennes små fina busungar. Jag hade med en hel påse med tacos av olika slag och alla tillbehör. Det dukades upp och humöret var på topp, en stund. Det blev lite för mycket energi av allt roligt och då brukar läggdags inte vara poppis. Känner igen det så väl, trots att det var många år sedan. Det är bara att bita ihop och ge sig in i "kriget". Tyckte lite synd om älsklingen, som fick slita med en liten argsint flickunge :) Till slut somnade de små och allt blev lugnt. Härlig sömn även för våran del och vi vaknade till sol, under några få minuter. Frukost, stoj och fika, innan jag packade ihop och drog hemåt. Svårt att slita sig från dessa underbara människor. Nu ska det städas och invänta min egen son, som förhoppningsvis förärar sin pappa med ett besök. Puss så länge!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii