Är det så krångligt, egentligen?

Vi hade gött snack igår och var inne och nosade på ämnet, livet. Hur man än bär sig åt, så fortgår ju livet hela tiden. Vissa saker hakar man upp sig på lite extra och funderar och vänder ut och in på, medan andra saker bara fungerar och drar förbi. Det är nog när vi funderar för mycket, det kör ihop sig. Varför göra det så krångligt? Det finns självklart saker som man måste eller bör tänka igenom, både en och två gånger, men om man kommer till samma resultat båda gångerna, då är det väl bara att köra på. Oftast vågar vi inte kasta oss ut i ovissheten och hoppas på det bästa, utan det blir funderingar kring, hur ska det gå, men tänk om, kan jag verkligen detta, osv. Jag, personligen, försöker att inte älta saker, nu gör jag säkert det ändå, skulle några säga, men jag försöker verkligen. Och att kasta mig ut, har jag blivit bättre på. Så försök leva livet som det ska levas och låt resten bero.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii