Förutsättande

Handlade lite smågrejer på Ica Byttorp och stod efter en gubbe med kommunväst i kön. Hon i kassan var tydligen lite bekant med honom och började snacka. Hon nämnde då "Du vet att du är från Boråsgruppen" på FB. "Såg du på FB vad de skrev om Bosans Livs?" Tror det var så hon sa.
Han bara tittade på henne och flabbade. "Nää!"
Jag öppnade munnen när jag blev expedierad och sa att du måste ju hänga med och log lite.
"Va, hänga med, nä jag vill ha lite privatliv och inte sitta där och skriva om vad jag äter och gör."
Och så gick han ut. Jag och kassörskan fortsatte prata lite om den sidan. Kul.
Konstigt att folk förutsätter att man blir sittande och skriver på FB hela dagarna. Hörde en historia för länge sedan om en som funderade på att köpa sig en motorcykel, men det hela slutade med repliken; "Onödigt att köpa en sån, jag skulle ändå bara köra ihjäl mig."
För övrigt så förutsätter jag att den sena eftermiddagen och kvällen blir alldeles fantastisk :)
Puss å kram!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii