Pannkakor o telefonförsäljare

Kväll i stugan hos Blom. Efter en tur till affären och ett jäkla funderande kring mat, så slängde jag ihop ett gäng pannkakor. Vad ska man ha på då? Kör ni socker och sylt!? Här blev det keso med äpple o päronsmak, skivad banan och lite sylt, jodå. Det tar tid att fixa pannisar, men det är inte så dumt när det väl är klart. Under tiden stekningen pågick ringde telefonen. En telefonsäljare erbjöd billigare telefoni, men jag avböjde och säljaren blev sur och lade på mitt i en mening. Visst är det tråkigt. På med tv:n och fram med pannkakor och tillbehör. Jag hinner slappna av en stund, men snart ringer det igen. Ett Göteborgsnummer klockan 20.30! Visserligen har jag kunder där, men de ringer dagtid.
Det är ytterligare en säljare som babblar på om kortbedrägerier, mm. Jag frågar efter en minut vart hon vill komma. Jo, erbjuda en spärrtjänst, så klart. Jag är inte intresserad, säger jag. Nähä! Och mitt i det ordet bryter hon samtalet. Jävla käring! Ska ringa det numret imorrn och fråga vad fasen!!
Dagen i övrigt, har som tur är, innehållit betyyyydligt trevligare samtal. Ett trevligt samtal om dagen, är bra för magen. Och min mage mår jävligt bra!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii