Och DÄR åkte de in!

När vårsolen börjar ge lite värme ifrån sig, är det skönt att de finns. Även om en plats på gräsmattan är minst lika trevlig. Oj, vad de fått vara med om mycket den här våren, sommaren och en liten del på hösten. Spännande saker och en del tissel och tassel. Nu har de mycket att prata om. Jag hade själv gärna varit i den skepnaden av sittplats, speciellt vid dessa tillfällen. Väldigt angenämt, må jag säga ;)
Nu är det ruggigt ute och jag har spanat på dem om dagarna. Tyckt lite synd om dem, men samtidigt har det varit en känsla av värme och sköna tillbakablickar. "Jag minns en dag i juni..." som Lasse sjunger. Idag fick det dock räcka, så jag gjorde en insats och lät dem komma in i värmen, för vidare transport ner i källaren. I och med det så vet jag också att klockan ska ställas tillbaka en timma, om en månad, när vintertiden slår till. Godnatt, mina små utemöbler, godnatt. Ses igen till våren när första fikan ska dukas fram på balkongen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii