Spekulationer

I helgen, på Maxi´s parkering hade det hänt en liten fadäs. En yngre tjej och hennes mamma hade backat rakt in i en annan parkerad bil. Det såg lite konstigt ut, där bilen stod och hur den stod. Den hade färdats rakt bakåt och framhjulen stod också helt rakt. Borde man inte kanske svängt ut från sin parkering. Mitt angenäma sällskap i bilen och jag började genast spekulera i hur detta kunnat ske. Ja, i alla fall jag började...
Mamman hade pratat under tiden dottern backade, mamman hade skrikit medan dottern backade, dottern hade sluntit på pedalerna, osv...
Tänk vad man hittar på. Utan att veta ett skit så drar det iväg åt alla möjliga håll. Vilka historier det kan bli. Fantasin skenar och vips har man klart för sig hur det hela gick till. Skulle man jämföra historien med verkligheten, så kan jag tänka mig att man inte är ens i närheten.
Nu drar jag mig tillbaka med lite god mat, så kan ni spekulera om det här :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii