Det kvittrar och doftar tång...

Det är något visst när våren smyger på. Detaljerna vävs ihop till en helhet. Några små blommor tittar upp ur gräsmattan och rabatterna och det är härligt. Det har varit en fantastisk helg. Picknick på gräsmattan i härlig, värmande vårsol, som också gett lite ansiktsfärg. I detta nu, flaxar även ett par måsar utanför fönstret och det är väl en detalj som jag inte tycker så mycket om, ett jäkla skrikande och skitande. De ska vara vid havet, vilket vi också var i lördags. En inbjudan med mat och god fika och trevligt snack, ledde oss till Varberg. Vi tog alla en liten kvällspromenad ner till havet och möttes av en vacker horisont och en doft av tång. Självklart hade det varit trevligt med några grader extra värme, men värmen fanns där ändå. När vi gick tillbaka till huset satt en koltrast högt upp i en antenn och övade på sin sång och jag konstaterade att nu är det vår på riktigt. Dock lät det lite kraxigt på slutet ännu, men med lite övning så blir det bra. Nu är jag hemma igen, fast inte hemma, om jag säger så, även om jag hittat hem... Ny vecka med nya möjligheter :) bland det töntigaste uttrycket jag vet faktiskt. Ska ladda för en föreläsning i kväll, vilket känns trevligt. Hoppas på många intresserade människor.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii