Jag fann den...

En tur till stan, fick inledan denna onsdag. Bankärende och allmänt strosande i väntan på jobb. Det var lugnet före stormen inne på banken. 24:e idag, så alla ligger hemma och väntar på den stora utbetalningen. Promenerade till torget och kände att, där vill jag stå i år igen och sjunga. Vi har inte fått något besked ännu, om vi kommer med eller inte. Hoppas det kommer snart. På hemvägen höll jag på att blåsa bort och det är jäkligt kallt nu igen. Tänk vad bortskämd man blir när det kommer lite värme. Vill ha mer värme, nu!! Vid sidan av mitt hus, brukar det vara ett hav av vitsippor på våren. Jag tittade lite extra idag och små, gröna blad börjar sticka upp mellan löven och där var den, sippan. En liten stackare hade kämpat sig upp, lite mer än de andra. Det bådar gott, våren och sommaren är på väg. Nu ska jag värma mig med en kopp kaffe, så det så.

Den lilla sippan i mitten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii