Pi(p)pande fåglar...

Det händer grejer när det blir vår. På alla håll och kanter och hos alla arter. Vårkänslorna spirar både här och där och det känns också i min egen kropp. Det är inte alls dumt :) När man dessutom, har världens finaste människa vid sin sida, blir det ju ännu "stôlligare" i kroppen. När vi repade igår, hörde jag ett pipande, jag lärt mig känna igen. Det kom från de, i vanliga fall, skränande måsarna. Idag var det annorlunda. Ett falsettpip, som inte går att likna vid något annat. Jag tittade ut genom fönstret och pekade upp på ett av hustaken och mycket riktigt, de var i full gång. Marie var framme med kameran, men var inte tillräckligt snabb. Måshannen satt på ryggen på honan eller snarare, gick runt på ryggen på henne. Märkligt hur naturen fungerar. Till slut kom han till i alla fall och inom någon månad kan vi se fram emot nya måsbarn, som trippar runt på gatan här utanför.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii