Jobbat svart..?

Energin har kommit tillbaka, känns skönt, även om det är lite täppt i näsan fortfarande. Tog en tur till stan och gjorde några ärenden, bland annat till banken. Hade med pengar från företagskassan att sätta in . Företagskunder ska egentligen sätta in pengar en våning upp, men de tar 250 kr för varje insättning och det tycker inte jag det är värt. Jag stegade fram till kassan och lämnade fram pengarna och insättningskvittot och nästa direkt kom frågan om jag hade något kvitto på vart pengarna kom ifrån. "Nä, det har jag inte, de är från min kassa och ska in på företagskontot". "Jaha, ok". Jag har undrat vad de skulle säga om jag sa, typ, nä, det finns inget kvitto, det är svarta pengar. Vilket ansiktsuttryck! Tror jag ska prova det nästa gång :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii