Fåfängan knackade på...

Solen lyser idag på en blå himmel och det är redan tre plusgrader. Det var då tusan om det inte skulle bli vår på riktigt nu. Jag var och tog kort till kortkortet igår, som nu ska förnyas och tänkte på hur snabbt allt går. Dags att ta tag i den här mannen, igen. Innan jag drar iväg till Knalleland och rotar bland nyheterna, ska jag sätta mig med ansiktet upp mot himlen och få lite färg. Det är en del i processen. I eftermiddag blir det träning, första på en månad. Det har kommit lite saker i mellan, som ont i ryggen och förkylning. Nya kläder, lite färg på kinderna och träning, samt mat och vatten, det gör susen för mannen. Låt detta bli fåfängans dag. Senare i kväll kommer det ett energiknippe och hälsar på och ger det där lilla extra, det jag behöver mest.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii