Det är nu det gäller...

Om en timma vet jag om jag ska köpa nya skor eller om jag får behålla en varm bil att åka i. Ja, precis, det är dags att köra till bilprovningen. Det har gått ganska bra de senaste gångerna, men nu hänger det nog på håret. Det är ju ingen ny bil jag kör runt i, men fullt duglig, så det vore bra om det gick i år också. 8.55 smäller det och porten öppnas och en, förhoppningsvis glad besiktningsman/kvinna, tar emot. De är vanligtvis ganska sura på sådana inrättningar. Tror de känner sig lite som parkeringsvakterna. Ingen vill erkänna att det är fel på bilen. "Ojdå, sitter den löst"? "Det visste jag inte." Återkommer under dagen med poängresultatet.
Helgen rusade som vanligt förbi. Det blev lite mys och faktiskt så är vi nog en svensktoppslåt på spåren. Det var mycket känslor i lördagskväll. Trodde väl inte att det skulle knyta sig i halsen till ett tv-program. Det knöts sig faktiskt redan en stund innan, när jag tittade en underbar kvinna i ögonen och kände hur tårkanalen fylldes. Fantastiskt! Sedan började Stjärnorna på slottet och då var det kört än en gång. Nä, nu måste jag snart åka. Hej på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii