Skriv nåt vettigt...

Och vad skulle det vara då? Det är ju tur att vi har yttrandefrihet i det här landet. Vi är väl drygt nio miljoner nu i landet och det finns säkert lika många åsikter, varje dag. Hur många läser min blogg? Ja, det är väl en liten fjutt bara. Folk har nog med sitt egna och ögnar igenom det som skrivs, men ändå lyckas de ibland hitta ett par ord som stör. Jag tycker om hundar och gillar att röra på mig, träna och hålla mig i form, men intresset och kunskapen om t.ex hundar räcker inte till för att fylla en blogg. Det är andra bättre på. Vad jag däremot är bra på, är mig själv. Jag tycker #peterlemarc var fantastisk när han var med i #tackförmusiken. Niklas undrade om han inte kände att det blev för utlämnande och naket och avslöjande när han skriver sina texter. Han svarade; det är bara en låt, det är ju bara en låt. Själv tycker han säkert att det varit skönt att skriva av sig. Han har lämnat ifrån sig det jobbiga, det trasiga eller faktiskt genomlevt det roliga under tiden som texten landat på papperet. Det enda han verkligen vet något om, är ju sig själv och varför inte skriva om det då. Jag har försökt skriva om nonsens och om fred på jorden, men det funkar inte alls, för jag vet inte hur det hänger ihop. Jag kan gå till mig själv och forma en egen teori, men att få andra att ta till sig det är värre, så nu är vi tillbaka där jag började nyss.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii