Veckomantra...

Jag hörde inte ett ljud när älsklingens klocka ringde i morse. Inte förrän hon gav sig till känna med en liten försiktig puss, strax innan hon gick. Sovit som en gris, stenhårt. Jag hade förmånen att få somna om en timme till innan det var dags att stiga upp. Trött? Ja, det kan man säga. Det är tufft med ett fysiskt arbete ibland. Nu har frukosten klarats av och jag förbereder mig för att gå iväg till jobbet. Precis när jag satt mig här, så börjar helvetet utanför. Det snöar!! Första hela veckan är snart avklarad på det nya året och jag längtar mig tokig till vår och sol. Det är inte samma att åka iväg på någon solsemester för man kommer ju ändå tillbaka till skiten. Ojojoj, är Anders lite negativ idag? Nä, inte alls, bara trött på det kalla. Negativ kan man väl inte vara när det är fredag. Bästa dagen i veckan. Är det inte så? För mig är alla dagar bra, men när jag var anställd, så längtade jag till fredag. Konstigt det där. Man är glad att man har ett jobb och så längtar man därifrån varje dag. Det är en jargong på nåt sätt. Alla påverkar varandra och då blir fredag som något sorts mantra. Liksom fredagsmys :) det kan man väl ha i alla fall. Det blir inga tacos ikväll, men dock mys. Jaha, dags att bita ihop och klä på sig vindoverallen. Ok, vinterskit, nu kommer jag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii