Så jävla skönt...

kan någon säga, men inte jag. Gnäller lite om den här förbannade vinterkylan. Igår var jag en sväng på Knalleland, mitt i det värsta snöyrandet. Skrapade rutorna när jag åkte dit och när jag åkte därifrån, efter typ en kvart. Is och snö över hela bilen som satt som hejsan. Torkarbladen tog ett par centimeter uti kanterna, vilket gjorde att jag inte såg så mycket när jag körde. Intervjuar man folk här i landet om just vädret, så säger de flesta att de älskar det här med årstiderna. "Fy vad hemskt om det skulle vara 30 grader varmt hela tiden, det är väl skönt att det växlar." Eller hur! Hur skönt är det med 16 minus, vind och snö som sticker i ansiktet, vanligtvis ca 4,5 månad/år. Inte skönt alls. Det värmer gott med en kopp kaffe nu. Dessvärre behöver jag ut ett par vändor tills sen och en av dem med bil, f**k!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii