Hur kan det bli bättre...

Beroende på hur man betonar orden i den meningen, så får den olika innebörd. Hur kan det BLI bättre! Och så ett utropstecken på det :) Ja, hur kan det det? Just nu är det inte så dumt faktiskt, om man bortser från mindre roliga händelser i periferin. I övrigt flyter det på ganska gött. Så meningen uttalas med armarna och axlarna i en gest av frågande utrop och med höjda ögonbryn.
Hur kan det bli BÄTTRE? Och där kom frågetecknet, ja. Det är just detta som snurrar i mina tankar. Går det att förbättra? Ja, självklart! Det krävs en liten ansträngning bara eller ett par stycken, rättare sagt. Vad är det då som ska eller behövs rättas till? När jag funderar så är det ett antal saker. I första hand är det ett gemensamt boende och då löser sig många andra grejer på köpet. När jag funderar ytterligare, gäller det tid och vad jag gör med den. Familjer som far runt som i en virvelvind och klämmer in aktiviteter, under alla dygnets timmar, kan inte må bra. Jag tror de missar just, livet. Är det viktigt att ha fullt upp och verkligen visa hela grannskapet hur man presterar? Framför allt barnen måste ju bli alldeles yra i huvudet av alla timmar med bollar, instrument, kalla badhus och alla resor fram och tillbaka. Vem vinner på det och vad får man tillbaka? Och just det sista där, att få något tillbaka, ska jag jobba på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii