En vår av musik

Sitter och slötittar på tv, läser nättidning och ska snart, hoppas jag, hämta min älskling, som är på julbord med sitt jobb. Såg just att det är ca 15 minus ute, då känns det gott att vara inomhus, en stund till. Kollade i efterhand på Kinas mat, intressant program, ser gott ut det där. Undrar om jag någonsin kommer dit? Satt för en stund och bara funderade och kom fram till att våren kommer fyllas med många härliga saker. Bland annat musik. Den går inte först, den är en stor del i allt som händer.
Nu ska jag inte gå händelserna i förväg och säga vad som komma skall, för det vet jag inte själv till hundra procent. Dock kan jag nämna att Svensktoppen Nästa 2013 kommer få ett antal bidrag att ta ställning till. Det blir en ny konstellation, inte bara en kanske...
Smålandsstenar, Stockholm och Helsingborg, är orter som också är inblandade och vad det innebär får ni veta om ni följer mig. Spännande, eller hur?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii