Ur gängorna...

Åkte från Fritsla idag på morgonen. På väg dit igår var det lite skumt med temperaturen i bilen. Tempmätaren for upp till över nittio grader, för att stunden senare falla nästan till botten. Det blev lite svalare inne, men sen kom det tillbaka. Tänkte inte mer på det. Imorse var det likadant, men nu fastnade den på över hundra och när jag kom till Statoil så bestämde jag mig för att stanna. Det var kallt i bilen så något var fel. Det rök rejält när jag stannat och jag gick in och köpte glykol och drog hemåt, trots röken. Hemma lät jag den svalna innan jag gick ut och kollade läget. När jag öppnade huven, så var locket borta till vattenbehållaren, men snart fann jag det. Det låg snyggt och prydligt bakom behållaren... Då kan man fråga sig hur det gick till. Det är ju ett slutet system och kokar det finns det ventil som börjar släppa ut. Jag kan säga att locket sitter som berget när man skruvat dit det och kan omöjligt skruva upp sig själv och framför allt inte lägga sig upp och ner bakom behållaren på det viset. Jävligt skumt, må jag säga. Påhälsning i bilen?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii