Saker o ting ordnar sig

Ni vet hur det är. Ibland står man med saker som bara hänger i luften. Olika situationer som har en tendens till att låsa sig. Som den med den vandrande soppåsen :) Igår fick jag besked om att det löser sig automatiskt. Tanten i rummet bredvid, som har betett sig lite märkligt sedan hon kom, för ca 2 år sedan, har sagt upp sin lokal eller rum är det ju faktiskt. Så nu slipper jag dumma diskussioner i fortsättningen. Hoppas nu hyresvärden tänker till när det gäller kommande hyresgäst och väljer någon med annan inriktning på sin verksamhet.
Vad det gäller andra saker och hur de löser sig, så är jag nästan förvånad över hur bra allt går. Innerst inne är jag inte ett dugg förvånad, då jag är välsignad med en flickvän som inte är av denna världen. Nästan övernaturlig :) Pusselbitarna, som jag också pratat om, är så välslipade och har en otrolig passform och utan att man behöver anstränga sig det minsta, faller de på plats, mjukt och behagligt. Det är ett stort pussel, men tid finns.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii