NÄSt intill skönt...

Ni kommer ihåg vilket dilemma det var med önskelistorna som skulle in. Själv fick jag krystat ur mig ett par saker och några av dem landade under granen. Alldeles nyss gjorde jag ett närmande av ett alldeles speciellt slag. Rakt upp i näsan, kan man säga. Jag vet att Tommy Körberg använder en sån här mackapär, då främst för att få bättre klang och resonans. Själv vet jag inte om jag är i behov av just det, men det är ju inte dumt att kunna andas ordentligt :) Det handlar om salt och vatten, helt enkelt och detta ska då sköljas genom näsan. Känns ju sådär, när man tänker på hur det brukar kännas att få kallsup i havet. Jag gjorde som de säger i Hälsoresan, attackera pipen :) Lite lugnare dock. Det var en känsla som är svår att beskriva. Det kom jävligt salt vatten ner i halsen och ut genom den andra näsborren och det spottades och frästes, men fasen vad gott det var efteråt. Det rensade riktigt gött. Läste på efteråt och det visade sig att huvudställningen var viktig och då kommer det inget i halsen. Övning ger färdighet. Ska prova klangen med min nya låt sen.


Nässköljaren Naso Klar

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii