Julgodis...

är ju något man gör tillsammans, för det mesta. Jag har inte gjort det på hur många år som helst, men i år skulle det vara kul att slänga ihop lite goa grejer. Älsklingen och de små nissarna, eller snarare, nissen och nissan, har fixat lite godis, hörde jag. Det tände en liten låga av inspiration, så nu bläddrar jag runt och kollar olika recept. Det är en väldig massa ingredienser till allting och det mesta innehåller smöööör och smöööör :) Får väl öka på längden och intensiteten på cykelturen, så ska det väl gå. Det kan ju bli fina julklappar, om inte annat.
Undrar hur många i stugorna runt om i landet, som nu sitter uppklädda och tuggar i sig förra årets Nobelmiddag? Det verkar lite överambitiöst, men samtidigt en kul grej. Undrar vad det blir för efterrätt i år tro? Själv har jag tuggat köttbullar, ägg och kassler och en liten sillrumpa, så det kunde vara gott med något sött. Nu är det ju ungefär 2 mil till något sött...så jag får väl hålla mig ett par dagar ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii