Skilda jular

Kärnfamiljen, finns den? Vad betyder det, egentligen? Innebär det ett grälfritt kök, lugna o mysiga kvällar, alla kommer hem i tid o ingen ser sig om efter någon annan. Det finns kanske. Är det några nackdelar med att fira t.ex. jul lite överallt, samtidigt? Nej, det tycker inte jag. Inte nu iallafall. Det är en aning jobbigt utan barnen, men det går. Blir ju fler tillfällen att fira. Man hittar en ny kärlek o nya bekanta i och med det. En del klarar till o med att fira jul tillsammans med sina ex. Det är mina barn o det är dina barn. Du ska ha dem över jul o jag över nyår. Ett jäkla hattande. Men det går. Jag ser fram emot julen. Barnen kommer hit o de bor hyfsat nära så de behöver inte ta flyget. Jag får fira med min älskling. Välkommen julen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii