Från Fritsla till runda tomater

Nu går den lilla Golfen som en skyttel mellan Borås och Fritsla och det är fanimej det bästa jag vet. Kallt och bedrövligt, men när jag väl är framme är det en värme som inte går att beskriva. Vintern kom ändå, skit också! Kallt om fingrarna, torrt om händerna och en jävla massa kläder och rutskrap. Julen närmar sig också och det blir säkert härligt. Igår kom även biljetterna till sommarens stora event, nämligen Robbie Williams på Ullevi. Det blir kul. Ska lägga biljetterna på ett bra ställe, där jag kommer ihåg dem :) På vägen hem nu, svängde jag in på Maxi och plockade ner diverse småsaker i korgen. Vid grönsaksdisken fann jag tomater, som jag bestämde mig för att köpa. Tittar upp på skylten och där står; Runda tomater! What!! Är det sant!? Jag blir lika road varje gång jag får syn på såna skyltar. Undrar vem som ligger bakom den. Nu blir det lussekatt, kaffe och det senaste avsnittet av julkalandern. Mys, mys!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii