Äventyr i Marbella del 2

Tänk att fyra dagar kan bli så betydelsefulla. Det berodde säkert på att livet just då inte var särskilt bra, så varje ljus stund, var läkande på något sätt. I september brukar ju inte vädret här hemma vara något att hurra för och bara att få lite värme och sol kan göra gott för själen. Hotel Lima i Marbella, var där vi bodde under vistelsen. Inget märkvärdigt alls, men mysigt ändå på något sätt. Det fanns en terass högst upp och där var jag ett par gånger och förundrades över utsikten. Resan var en resa för att komma bort och ingen turistresa. God mat och trevligt sällskap gjorde att jag mådde bra och det var huvudsaken. Strandpromenaden är fantastisk och ett vattenhål, på sitt sätt. En dag hamnade vi på en strandrestaurang i andra ändan av stan. Det tog kanske tio minuter att ta sig dit. Vi bestämde oss för att äta och bara slappa resten av dagen. Med en härlig utsikt och havet bara 50 meter från bordet kunde det knappast bli bättre. Vi åt och pratade i timmar. Maträtterna avlöste varandra och vinet smakade härligt där i solen. En rätt bestod av ett jättefat med olika sorters grillad fisk, smaskens. Det blev förrätt, huvudrätt, efterrätt och lite annat en stund senare. Min morbror drog en rövare och sa att han fyllde år. Då spelade de en födelsedagssång i högtalarna och kom springande med en flaska bubbel och fyra kypare gratulerade och hurrade. Kändes verkligen lite märkligt, men kul. Gratis bubbel, eller?
Efter sex timmar och två födelsedagar och lite annat gott i glasen, så kände vi oss nöjda. Konstigt nog var jag knappt berusad. Då var det bara notan som skulle ordnas. Ja, vad tror ni kalaset gick på? Min morbror bara skrattade och letade i fickan efter tillräckligt med euros. Jag fick känna på att löpa på strandpromenaden för att hämta mitt Visa... men kul hade vi och jävlar vad vi skrattade. Vilken dag!
Och den fortsatte långt in på natten och jag tänker på den resan fortfarande.
Det är ju tur att euron har gått ner :/


Hotel Lima i Marbella

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii