Tonläge som avslöjar

Människor är fascinerande. Hur vi tänker och gör, kan många gånger vara ögonbrynshöjande. Jag ser mig själv som ganska duktig på att läsa människor, om än även jag, kan misslyckas ibland.
Jag och min kära vän har ofta diskussioner om hur människor bär sig åt, vi har samma syn på saker och ting och är lika förundrade. Nu i eftermiddag fick jag äntligen tag på en person som jag sökt i mer än en månad. Detta är jobbrelaterat, men intressant. Det finns saker att veta om själva ärendet, men jag går inte in på det. Vad som slog mig precis i början på samtalet var att personen ifråga lade sin röst i ett speciellt tonläge, som behölls genom hela samtalet. Det speciella i sammanhanget är att personens syskon lät exakt likadant i ett annat samtal i somras. Meningsskiljaktigheter som var helt oskyldiga och jag ville förstå vad det verkliga problemet var, men det blev inte så. Likadant idag. Jag fick inget svar, förstod inte och kände hela samtalet, ca 5 min, att personen i andra ändan ljuger och samtidigt talar om för mig att jag har "attityd", hmm. Jag har kollat av med de andra "inblandade" och de förstår inte vad jag pratar om, vad det gäller ett visst påstående från personen jag nämner, så jag har på fötterna, om jag säger så :) Visst är det konstigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii