Bil, bra när det funkar

Jag har aldrig haft en helt ny bil. Varför vet jag inte, men kostnaden är väl en av anledningarna. Det är ju den sämsta investering man kan göra, säger de som vet och det kan säkert vara så.
Nu är det dags igen att reparera min gamla bil. För några veckor sedan byttes det termostat och rem och då var även avgasröret på gång. Nu är det Mer än på gång kan jag säga. Låter som värsta traktorn. Var iväg till en verkstad för att visa upp den och killen lade sig på knä och kikade under bilen.
Konstaterar att det kan ramla ner när som helst. Frågade om de hade tid att fixa och när han bläddrade i sin kalender kom han fram till att, ja, nästa fredag. Det fanns inte mycket text där i kalendern och jag gick frågande därifrån. Ringde en annan bra verkstad och dit får jag komma nu i eftermiddag och visa och är det inget konstigt så fixar de det snabbt. Dålig investering eller inte, fan vad gott det vore med en bra bil.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii