Det Verkliga värdet

Saker och ting kostar pengar och därför måste vi tjäna ihop en slant för att kunna leva. Det är bilförsäkringar, hyra, bensin, mat, presenter, nöjen, prylar, osv. Allt kostar.
Ändå förstår inte alla det Verkliga värdet i olika ting. Jag förundras ofta över kommentaren som många gånger följer då jag gjort ett inköp eller helt enkelt blivit tvungen att lägga en slant för att bilen ska fortsätta rulla, - Vad Kostar det då? - Men det är väl dyrt? Ärvs detta ner i en gen? Är det därför jag inte är miljonär? Jag har Verkligen börjat tänka annorlunda när det gäller sånt här. Min bil är ganska gammal, men funkar bra, dock behövs det en del åtgärder nu och Ja, det kostar pengar.
Frågan är vilket Värde bilen har för mig, trots att den är gammal? Den tar mig runt i mitt jobb, där jag tjänar pengar, ganska bra investering då, eller. Jag är musiker och behöver instrument och inspelningsprogram för att skicka musik. Kostar det pengar? Ja, det gör det, men det verkliga värdet är att jag mår bra när jag spelar och skriver musik och jag har inte slutat drömma om att lyckas.
För ett par helger sedan lade jag ganska många slantar på en alldeles fantastisk helg i Göteborg. Och vad kostade det då, måste ju varit jättedyrt!? Frågan är vad fick jag för pengarna...
Vara tillsammans med underbaraste flickvännen, uppleva en stad i höstsol. äta gott och njuta en öl på värsta puben, se en härlig musikshow och sedan "sova" på ett hyfsat lyxigt hotell.
DET är värdet av pengarna, inte siffran som står på sedeln.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lunch med Ledin också...

Den nakna kocken

Ta iiii